اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند
سرخط خبرها

استکبارستیزی در تابلو‌های شهری مشهد | نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به موضوع فلسطین

  • کد خبر: ۱۹۱۷۳۰
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
استکبارستیزی در تابلو‌های شهری مشهد | نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به موضوع فلسطین
هم‌زمان با تحولات غزه و مقاومت ملت مظلوم فلسطین و با نزدیک شدن به یوم‌ا... ۱۳ آبان، فضای شهری مشهد متناسب با این ایام، فضاآرایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع غزه و تحولات آن در صدر اخبار سه هفته گذشته جامعه جهانی بوده است و در کشور ما نیز این اتفاقات به صورت ویژه چه برای مسئولان نظام و چه برای عموم ملت ایران دارای اهمیت بوده است؛ چرا که رهایی ملت فلسطین از ظلم‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی آرزوی هر مسلمان ایرانی و البته آرزوی هر انسان آزاده است. مدیریت شهری مشهد هم به عنوان یکی از ارکان فرهنگی شهر نگاه ویژه به موضوع فلسطین داشته است.

در همین راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی شهری با درخواست خواهرخواندگی شهر‌های مشهد و غزه، درخواست برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های اسلامی در مشهد، پیگیری وضعیت آب در غزه و پیگیری برای وضعیت کودکان فلسطینی از سوی شهرداری مشهد به عنوان شهر «دوستدار آب» و شهر «دوستدار کودک» بخشی از اقدامات شهرداری در حوزه بین‌المللی بوده است و در حوزه شهری نیز این روز‌ها در شهر شاهد اکران تابلو‌ها و بیلبورد‌های شهری با مضمون استکبارستیزی و مظلومیت ملت فلسطین هستیم. همچنین دیگر اقدامات فرهنگی همچون اجرای نمایش‌های میدانی و اقدامات مختلف در فرهنگ‌سرا‌های شهر با موضوع فلسطین در جای جای شهر امام رضا (ع) در حال انجام است.

این اقدامات مدیریت شهری محدود به این روز‌ها نشده است و بنا به گفته معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، فضاسازی این روز‌های شهر با محوریت غزه و فلسطین به صورت ویژه به یوم‌ا... ۱۳ آبان متصل خواهد شد. یوسف اسماعیل‌زاده در گفتگو با شهرآرا درباره اقدامات مدیریت شهری با محوریت تحولات فلسطین و غزه، گفت: این روز‌ها دل همه مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده در سراسر جهان به علت اتفاقات تلخ رخ‌داده در غزه، دردمند است و همه شاهد مظلومیت، صبوری و استقامت ملت فلسطین هستند که با دستان خالی مقابل یک رژیم سفاک که هیچ ملاحظه‌ای در بعد انسانیت ندارد، ایستاده است.

وی افزود: در همین راستا مجموعه مدیریت شهری مشهد به واسطه رسالت اجتماعی و انسانی خود برنامه‌هایی با موضوع فلسطین و غزه از جمله اکران شهری با محتوای مطالبه‌گری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی، برگزاری اجتماعات مختلف در نقاط شهری در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، برگزاری نمایش‌های خیابانی در برخی مناطق شهری و دیگر برنامه‌های فرهنگی در مناطق، فرهنگ‌سرا‌ها و مساجد تدارک دیده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه روز ۱۳ آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هستیم، دوباره فضاسازی تبلیغات شهری با همین نگاه و با محوریت غزه را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انتظار امروز همه انسان‌های آزاده این است که مردم فارغ از هر دین و مذهبی که دارند در فضای حقیقی و مجازی موضع خود را در قبال فلسطین مشخص کنند، تصریح کرد: روزی که ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) بلند شد، خیلی از مسلمانان می‌گفتند که‌ای کاش ما بودیم. امروز هم همان روز است و حداقل شکرانه امنیت فعلی ملت ما این است که به صورت پرشور برای انتقام از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و مطالبه‌گری از جامعه جهانی برای محاکمه سران این رژیم و حامی جنایتکارش یعنی آمریکا در راهپیمایی یوم‌ا... ۱۳ آبان شرکت کنند.

۱۲۰ اکران موضوعی شهری

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: در این مدت بیش از ۱۲۰ اکران شهری در قسمت‌های مختلف شهر مشهد با موضوع غزه انجام شده و همچنین حدود ۲۰ نمایش «شمر زمانه‌ات را بشناس» اجرا شده است. فعالیت زیرسازی برگزاری دو اجتماع بزرگ میدان شهدا و میدان فلسطین مشهد نیز از سوی شهرداری مشهد انجام شد و در مناطق نیز فرهنگ‌سرا‌ها و مساجد با محوریت تحولات غزه اقدامات فرهنگی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: همچنین برای ۱۳ آبان به‌طورقطع نگاه مدیریت شهری این است که این حرارت ایجاد شده در دل‌ها سرد نشود و با توجه به اینکه در کشور‌های مختلف جهان که حتی نزدیکی با محور مقاومت ندارند تجمعات بزرگی شکل گرفته، لازم است این اتفاق ۱۳ آبان‌ماه به صورت میلیونی در مشهد رخ دهد. از همین‌رو بالغ بر ۱۶۰ تابلو شهری به مضمون غزه و به مناسبت یوم‌ا... ۱۳ آبان‌ماه از دهم این ماه در نقاط مختلف شهر اکران خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->